Select Your Style

Choose your layout

Color scheme

Εναλλασσόμενη Αναπνοή

Εναλλασσόμενη Αναπνοή

(Nadi Shodhana)

Όταν αισθάνεστε άγχος κάντε πρακτική στην εναλλασσόμενη αναπνοή. Θα  σας βοηθήσει αμέσως να νιώσετε πιο ήρεμοι Εφαρμόστε την ακόμα όταν έχετε αϋπνίες ή κρίσεις πανικού.

Θέση δακτύλων: κλείνουμε τον δείκτη και τον μέσο δάκτυλο και διατηρούμε ανοιχτα τα υπόλοιπα

alternate-nostril-breathingΠρακτική εφαρμογή: Χρησιμοποιούμε τον αντίχειρα για το δεξί ρουθούνι και τον παράμεσο με το μικρό δάχτυλο  για το αριστερό ρουθούνι

Κλείνουμε με τον αντίχειρα το δεξί ρουθούνι και εισπνέουμε από το αριστερό ρουθούνι ήρεμα, βαθιά και αργά από το αριστερό.Εισπνεύστε μετρώντας νοερά μέχρι το 3 αν δεν είστε εκπαιδευμένοι σε τεχνικές αναπνοών

Κρατάμε την αναπνοή μας 1-2»  ενώ κλείνουμε το αριστερό ρουθούνι με το μικρό δάχτυλο και τον παράμεσο και εκπνέουμε από το δεξί, μετρώντας πάλι νοερά μέχρι το 3 καθώς εκπνέουμε.

Στη συνέχεια, διατηρούμε την ίδια θέση χεριών και εισπνέουμε από το δεξί ρουθούνι και με το κράτημα, ενώ πάλι οι πνεύμονες είναι γεμάτοι αέρα, κλείνουμε με τον αντίχειρα το δεξί ρουθούνι και εκπνέουμε από το αριστερό, αδειάζοντας και πάλι τελείως τους πνεύμονες.

Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία για 3-5 λεπτά

Αν είστε ανθρωποι ανήσυχοι και βρίσκεστε συχνά σε υπερένταση ή έχετε πολύ άγχος , κάντε 10 με 12 επαναλήψεις, δυο με τρεις φορές ημερησίως. Αυτή η μέθοδος είναι πολύ ηρεμιστική.

Εφαρμόστε την κάθε φορά που παθένετε κρίση πανικού!

Μια από τις πρόσφατες ανακαλύψεις της νευροπαθολογίας είναι ότι με την εφαρμογή της εναλλασσόμενης αναπνοής επέρχεται εξισορρόπηση της ενέργειας ανάμεσα στο δεξί και στο αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου.

ABOUT AUTHOR

NO COMMENTS

Comments are closed.